Żandarmeria Wojskowa

Hard Top

LAND ROVER DEFENDER 110 SOFT HARD TOP w wersji dostarczanej dla oddziałów specjalnych ŻW w latach 2006-2008.

Samochodem bazowym dla tego pojazdu był Land Rover Defender 110 SW wyposażony w 5-cylindrowy, turbodoładowany silnik wysokoprężny o handlowym oznaczeniu Td5 ( w ostatniej transzy Td4 – PUMA).

W związku ze specyficznymi wymaganiami odbiorcy i krótkim czasem realizacji pierwszej dostawy zdecydowano się na zakupienie standardowych pojazdów w fabryce i dokonanie konwersji oraz doposażenia w Polsce (tj. w naszym zakładzie).

Takie rozwiązanie zapewniło też b. wysoką współzmienność w zakresie części zamiennych z wersjami cywilnymi, co było jednym z dodatkowych warunków postawionych przez przyszłego użytkownika.

W stosunku do modeli bazowych pojazdy dostarczane do ŻW różniły się przede wszystkim:

  • wysokością przedziału transportowego powiększaną o ok. 150 mm;
  • układem i konstrukcją siedzeń ( dopasowanym w sposób optymalny do patrolowej funkcji pojazdu ).

Doposażenie, którego lista zawiera kilkadziesiąt pozycji  zapewnia możliwość wykorzystywania dostarczonych pojazdów w bardzo zróżnicowanych warunkach. W jego składzie znajdują się środki łączności, nawigacja satelitarna, dodatkowe systemy grzewcze i chłodnicze, osłony nadwozia i podwozia, zmodyfikowana instalacja elektryczna i oświetleniowa, podstawowe wyposażenie saperskie itp.

Dostarczane do ŻW samochody mają wydłużoną gwarancję oraz zapewnioną możliwość ich obsługi praktycznie we wszystkich miejscach na świecie, do których mogą zostać wysłane w ramach sił międzynarodowych.   

Udział w misjach zagranicznych ułatwia też ( ze strony technicznej ) możliwość  korzystania z serwisów brytyjskich. 

Dotychczas, tj. przy wykorzystaniu Honkerów oddziały polskie skazane były na zabieranie na tego rodzaju wyprawy znacznych zapasów części zamiennych oraz organizowanie własnego zaplecza serwisowego.

Galeria

















Soft Top

Podobne rozwiazanie z miękkim dachem zbudowane na podwoziu Defender 110 PU

Galeria